majmuah 4 2010/2011

majmuah 4 2010/2011
kElmaRiN hAnYa tInGgAl KeNaNgAn...bErsAmA MeMoRi SeMaLaM...,

Monday, November 15, 2010

Tujuan


Pada suatu ketika Albert Einstein pernah ditanya oleh seseorang.

"Jika kau bertemu dengan Tuhan apakah yang ingin kau tanyakan?"

Lantas Einstein menjawab

"Jika aku bertemu Tuhan aku ingin bertanyakan bagaimana Tuhan menciptakan alam ini."

Beberapa lama kemudian Einstein kembali menemui orang yang bertanya itu dan berkata:

"Aku ingin membaiki jawabanku."

"Sekiranya aku bertemu tuhan aku ingin bertanya kepada Tuhan kenapa Tuhan menciptakan alam ini. Supaya

aku mengetahui untuk apa aku diciptakan di dunia ini."



Begitulah bagaimana manusia bergelut dengan hati nurani mereka untuk memahami kenapa mereka

diciptakan di atas muka bumi ini. Kerana mereka merasa tidak patus mereka diciptakan hanya sekadar untuk

makan, minum, tidur, bermain, mencari harta, kemudian mati.

Jauh di sudut hati mereka yang terdalam mereka merasakan hidup ini ada misinya, ada tujuannya yang harus

mereka tuju.

Jadi beruntunglah kita dihidupkan Allah di dalam nikmat Iman dan Islam. Kita dapat memahami dengan jelas

tujuan hidup kita, tujuan kita diciptakan.

Iaitu untuk kita menyembah Allah. Pemilik sebenar jiwa-jiwa kita.

No comments:

Post a Comment