majmuah 4 2010/2011

majmuah 4 2010/2011
kElmaRiN hAnYa tInGgAl KeNaNgAn...bErsAmA MeMoRi SeMaLaM...,

Monday, January 31, 2011

TUHAN ITU MENCINTAIKU


Aku tahu TUHAN itu MENCINTAIKU..
diberiNYA ujian yang berat untuk ku pikul..
lantas aku bersaa lemah..
lalu aku kembali padaNYA..

Aku tahu TUHAN itu MENCINTAIKU
diberinya ujian agar aku sedar..
DIA tidak mahu aku di jauhkan daripadaNYA

Aku tahu TUHAN itu MENCINTAIKU..
diberinya dugaan..
agar aku kembali
berharap padaNYA

Aku tahu TUHAN itu MENCINTAIKU
di hadirkanNYA manusia talam 2 muka di hadapku..
agar aku meminta petunjuk dariNYA
dalam memilih manusi itu menjadi teman..

YA..memang aku tahu TUHAN itu MENCINTAIKU
namun baru hari ini..
tika ini dan saat ini
aku menyedarinya..
alangkah HEBATNYA TUHAN..
kerana DIA tidak MENINGGALKAN AKU..
saat aku TERPALING..


moga JIWA ini bersamaMU TUHAN..
agar di dalam hati ini..
terbit 1001 ketenangan..
hadirkanMU dalam jiwku TUHAN..
agar aku bisa melangkah..
ku pohon ya TUHAN..
kerana ku tahu..
KAU SENTIASA MENCINTAIKU

No comments:

Post a Comment